Grøn afdeling 0.-1.årg.

GRØN afdeling er for vores yngste elever i indskolingen, 0.-1. årgang.

Forud for skolestart i 0.kl. har børnene gået i førskole. Førskolen begynder d. 1. april hvert år. I førskolen lægges der stor vægt på børnenes tryghed i en ny hverdag på skolen. Der arbejdes med en lang række praktiske ting fx hvor er toilettet, hvor stiller jeg min madkasse, vejen til foldboldbanen m.v.  Derudover arbejdes der med læringsforløb, der viser vej ind i skolen.
Vi er meget opmærksomme på den gode overgang fra børnehaven til skolen, og vi har derfor et tæt samarbejde med de lokale børnehaver. De kommer bl.a. på besøg på skolen og er ofte 'på tur' til skolens legeplads. Når børnene skal begynde i skolen, er skolen et sted, de kender og før har besøgt.

I GRØN afdeling har vi tre klasser i afdelingen, fordelt på to 0.klasser og en 1. klasser. Teamet til hver klasse består af klasselærer, matematiklærer og skolepædagog.

I GRØN afdeling begynder vi altid dagen i egen klasse. Vi har morgensamling på udvalgte ugedage, hvor klasserne sidder klassevis og synger.
Dagen igennem undervises børnene i egne klasser, og der kan arbejdes på tværs af klasserne ved fælles faglige temaer.

I formiddagspausen er alle eleverne udenfor, uanset vejr. Det skaber ny energi at bevæge sig ude i det fri i få frisk luft og få røde kinder.

Vi er en åben skole, så mor og far er altid velkomne til en dag i skolen med jeres barn. Snak med klassens lærere og aftal nærmere.

Vi er altid meget interesserede i dialog med vores forældre. Det gode samarbejde mellem forældre og skolen betyder meget for elevernes læring og trivsel.